Obchodní podmínky

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY

I. ZÁKLADNÍ UJEDNÁNÍ

1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“ nebo „podmínky“ upravují vztahy mezi smluvními stranami ze smlouvy o dodání digitálního obsahu (dále jen „smlouva“) uzavřené prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce našeho e-shopu Fontána materiálů k učení hrou, na jejíž jedné straně stojí:  Mgr. Markéta Fonioková, IČ: 19514841, sídlem Karvinská 1238, Havířov, 73601, email: fontanamaterialu@seznam.cz, telefon: 727804145 (dále jen „poskytovatel“, není  plátcem DPH) a na jejíž druhé straně stojí nakupující uživatel (dále jen „zákazník“).

2. Zákazník se uzavřením smlouvy o dodání digitálního produktu zavazuje zaplatit odměnu (dále jen„cenu“) a poskytovatel se zavazuje zpřístupnit jednorázově zákazníkovi produkt v digitální podobě. Zákazník uzavřením smlouvy prohlašuje, že se seznámil s obsahem těchto podmínek.

II. INFORMACE PŘED UZAVŘENÍM SMLOUVY

 1. Náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby internetového i telefonického propojení (dle podmínek zákazníkova operátora), poskytovatel si neúčtuje žádné další poplatky.

2. Poskytovatel požaduje úhradu ceny před zpřístupněním digitálního obsahu zákazníkovi.

3. Ceny zboží na e-shopu jsou konečné, nebudou účtovány žádné další poplatky.

4. Zboží bude dodáno bez zbytečného odkladu po uzavření smlouvy  prostřednictvím zaslané adresy webové stránky, ze které si zákazník bude moci produkt stáhnout v digitální podobě. Dodání není spojeno s žádnými náklady, kromě nákladů na internetové připojení, jehož cena se odvíjí od podmínek operátora a není účtována poskytovatelem. Poskytovatel upozorňuje, že zboží není dodáno zákazníkovi fyzicky (tzn. vytištěné či na hmotném nosiči).

5. Zákazník souhlasí s tím, aby mu přístup k digitálnímu produktu byl dodán před uplynutím zákonné lhůty pro odstoupení v délce trvání 14 dní, přičemž zákazník v takovém případě nemá právo od smlouvy odstoupit, jelikož se jedná o smlouvu o dodání digitálního obsahu, který byl dodán s předchozím souhlasem zákazníka před uplynutím lhůty k odstoupení od smlouvy. Údaje o existenci práv z vadného plnění jsou uvedeny v těchto podmínkách.

6. Smlouva se uzavírá v českém jazyce a je uložena v elektronickém archivu poskytovatele.

7. Digitální obsah je chráněn autorským právem a není možné jej bez výslovného souhlasu poskytovatele dále šířit nebo umožnit jeho užití dalšími osobami.

8. Údaje o funkčnosti digitálního obsahu jsou podrobně uvedeny v těchto podmínkách.

9. Poskytovatel upozorňuje, že neposkytuje žádné aktualizace zboží.

III. INFORMACE O ZBOŽÍ A CENÁCH

1. Poskytovatel prostřednictvím e-shopu uzavírá smlouvy o dodání digitálního obsahu, na jejichž základě umožňuje zákazníkům přístup ke zboží, přičemž veškeré zboží je dodáno v podobě digitálního obsahu prostřednictvím umožnění stažení elektronického souboru.

2. Informace o zboží (cena i hlavní vlastnosti) jsou uvedeny v nabídce e-shopu.

3. Ceny zboží jsou uvedeny v korunách českých a jsou konečné (nebudou navyšovány o další poplatky).

4. Případné slevy z ceny zboží nelze navzájem kombinovat.

5. Digitální obsah bude dodán zákazníkovi ve formátu .pdf, přičemž v případě zaslání více souborů může dojít k zahrnutí všech souboru do formátu .zip. K otevření obsahu je nutný vhodný software i hardware.  Digitální obsah představuje učební materiály, které jsou zpravidla určeny k vytištění.

6. Digitální obsah je možné prohlížet a vytisknout ze zařízení, které umožňují prohlížení a tisk shora uvedených formátů souborů. Tato zařízení ani programy či aplikace, které jsou určeny pro prohlížení a otevírání shora uvedených formátů souborů, poskytovatel nedodává.

7. Zákazník bere na vědomí, že další nakládaní se zakoupeným zbožím je podmíněno existencí patřičného software a hardware. Poskytovatel není odpovědný za nemožnost stažení či dalšího nakládaní se zbožím, způsobenou nedostatečným technickým a softwarovým vybavením zákazníka.

8. Zákazník je oprávněn používat zakoupený digitální produkt k výukovým účelům. Může poskytovat materiál v tištěné podobě dětem, se kterými pracuje, avšak nesmí poskytovat či kopírovat materiál  dalším osobám, např. rodičům žáků a kolegům ve škole. Zákazník nesmí využívat zakoupený materiál nebo jeho části ke komerčním účelům, nesmí kopírovat či extrahovat obrázky, které jsou v materiálu použity, nesmí sdílet materiál nebo jeho části na sociálních sítích, zveřejňovat na internetu, zasílat emailem ani nahrávat na různá úložiště.

IV. OBJEDNÁVKA A UZAVŘENÍ SMLOUVY

1. Zákazník provádí objednávku zboží prostřednictvím e-shopu. V nabídce e-shopu si vybere zboží, v sekci e-shopu nazvané „košík“ zákazník uvede své identifikační údaje, vybere způsob platby a potvrdí, že se seznámil s těmito VOP a se zásadami pro zpracování osobních údajů, Objednávka je dokončena kliknutím na tlačítko s nápisem „dokončit objednávku s povinností platby“.

2. Odeslání objednávky zavazuje zákazníka k úhradě ceny. Smlouva je uzavřena a nabývá účinnosti okamžikem úhrady ceny.

3.Před odesláním objednávky je uživateli umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Zákazník je povinen uvést správné a pravdivé údaje.

4. V případě, že dojde ke zjevné chybě na straně poskytovatele při uvedení ceny zboží v e-shopu nebo v průběhu objednávání, není poskytovatel povinen dodat zákazníkovi zboží za tuto zjevně chybnou cenu. Poskytovatel informuje zákazníka o chybě a zašle uživateli na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku, která se považuje za nový návrh smlouvy. Pokud zákazník s novým návrhem souhlasí, smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením na emailovou adresu poskytovatele.

5. Po uzavření smlouvy zašle prostřednictvím emailu poskytovatel zákazníkovi potvrzení o uzavření smlouvy.

V. PLATEBNÍ PODMÍNKY A DODÁNÍ ZBOŽÍ

1. Cenu zboží dle smlouvy může zákazník uhradit bezhotovostně platební kartou, bankovním převodem nebo rychlou platbou přes banku.

2. Při platbě kartou prostřednictvím platební brány nebo při použití rychlé platby přes banku postupuje zákazník podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb.

3. V případě bankovního převodu postupuje zákazník podle pokynů uvedených v informačním e-mailu a je povinen uhradit kupní cenu zboží společně s uvedením správného variabilního symbolu platby. Závazek kupujícího uhradit kupní cenu je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

4. Po uhrazení celé ceny bude zákazníkovi poslán email s odkazem na stáhnutí zakoupeného digitálního zboží. V okamžiku zaslání emailu s odkazem se považuje zboží za dodané.

5. V případě, že zboží nebude možné po úhradě ceny zákazníkovi dodat, je poskytovatel oprávněn od uzavřené smlouvy odstoupit. V takovém případě je poskytovatel povinen kontaktovat zákazníka a dohodnout se s ním na vrácení uhrazené částky.

VI. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

Zákazník nemůže odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je dodání digitálního obsahu.

VII. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

1. Poskytovatel je povinen předat zboží ve stavu bez vad, přičemž odpovídá zákazníkovi, že zboží:

a. odpovídá ujednaným vlastnostem (náhled, popis, rozsah, kvalita a funkčnost);

b. je vhodné k účelu, pro který jej zákazník požaduje a s nímž poskytovatel souhlasil;

c. je vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví.

2.Poskytovatel upozorňuje, že obsah zboží je aktuální ke dni jeho zpřístupnění. Nemůže tedy odpovídat za vady obsahu zboží, které vyjdou najevo dodatečně  v důsledku změny stavu poznání nebo změny obecných pravidel.

3.Má-li  digitální obsah vadu, může zákazník požadovat její odstranění. Poskytovatel odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby nezpůsobil zákazníkovi značné obtíže, přičemž se zohlední povaha digitálního obsahu a účel, pro který ho zákazník požadoval.

4.Zákazník může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud poskytovatel vadu neodstranil nebo je vada podstatným porušením smlouvy. Zákazník však nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada digitálního obsahu jen nevýznamná.

VIII. REKLAMACE

1. Zákazník  má právo na uplatnění reklamace v době dvou let od zpřístupnění digitálního produktu, přičemž poskytovatel se bude zabývat každou reklamací, kterou obdrží.

2. Zákazník nejlépe uplatní práva z vadného plnění bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že je zboží vadné.

3. Reklamaci je možné uplatnit písemně na adresu sídla poskytovatele nebo v elektronické formě prostřednictvím emailu na  fontanamaterialu@seznam.cz.  Poskytovatel preferuje elektronickou reklamaci.

4. Reklamace má obsahovat:

        - datum uplatnění reklamace

        - jméno a příjmení zákazníka, jeho korespondenční adresu a číslo objednávky

        -  podrobnou informaci o vadě zboží

        - veškeré další skutečnosti, které zákazník považuje za podstatné pro vyřízení reklamace.

5. Zákazník je povinen spolu s uplatněním reklamace předat poskytovateli reklamované zboží, pokud to jeho povaha umožňuje.

6. Poskytovatel vydá zákazníkovi potvrzení o tom, kdy reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem a jaký způsob vyřízení reklamace zákazník zvolil pro případ, že by nebylo možné odstranit vadu zboží.

7. Poskytovatel je povinen vyřešit reklamaci v co nejkratší lhůtě, nejpozději do 30 dnů od jejího obdržení. Jestliže nebude možné v této lhůtě reklamaci vyřídit, je poskytovatel povinen tuto skutečnost sdělit zákazníkovi a domluvit se s ním na dalším postupu.

8. Zákazník je povinen poskytnout poskytovateli řádnou součinnost při vyřizování reklamace. Zejména musí řádně popsat vadu, kterou na zboží spatřuje, umožnit ověření vady apod.

9.Zákazník má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace, přičemž jsou tyto náklady chápány jako nejnižší možné. Zákazník o proplacení těchto nákladů musí požádat bez  zbytečného odkladu, nejpozději však do jednoho měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv na reklamaci.

10. Bez zbytečného odkladu vyrozumí poskytovatel zákazníka o vyřízení reklamace a případně ho vyzve k převzetí zboží.

IX. UŽIVATELSKÝ ÚČET

1. Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může, pokud mu to webová stránka dovolí, objednávat zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.

2. Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.

3. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.

4. Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.

5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, když kupující svůj uživatelský účet více než 12 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy nebo těchto obchodních podmínek.

6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

7. Kupující se v obchodních podmínkách zavazuje, že nebude zakoupené materiály nikde šířit. Jediným dovoleným způsobem užití zakoupeného materiálu, je jeho užití pro výuku jednou fyzickou osobou. V případě rozmnožování materiálu a jeho předávání třetím osobám v rámci výuky danou fyzickou osobou, musí být tyto osoby upozorněny, na skutečnost, že materiál je chráněn autorskými právy a nemůže být bez souhlasu autora volně šířen.

X. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

1. Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.

2. Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty, telefonní číslo (dále společně vše jen jako „osobní údaje“).

3. Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy a pro účely vedení uživatelského účtu. Nezvolí-li kupující jinou možnost, souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávajícím také pro účely zasílání informací a obchodních sdělení kupujícímu. Souhlas se zpracováním osobních údajů v celém rozsahu dle tohoto článku není podmínkou, která by sama o sobě znemožňovala uzavření kupní smlouvy.

4. Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávajícího o změně ve svých osobních údajích.

5. Zpracováním osobních údajů kupujícího může prodávající pověřit třetí osobu, jakožto zpracovatele. Kromě osob dopravujících zboží nebudou osobní údaje prodávajícím bez předchozího souhlasu kupujícího předávány třetím osobám.

6. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu dvou let. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.

7. Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.

8. V případě, že by se kupující domníval, že prodávající nebo zpracovatel provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může:

8.1. požádat prodávajícího nebo zpracovatele o vysvětlení,

8.2. požadovat, aby prodávající nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav.

9. Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinen tuto informaci předat. Prodávající má právo za poskytnutí informace podle předchozí věty požadovat přiměřenou úhradu nepřevyšující náklady nezbytné na poskytnutí informace. 

XI. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES

1. Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího. Dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení (včetně žádosti o hodnocení zakoupeného zboží) prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího.

2. Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.

XII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

1. Veškerá ujednání mezi poskytovatelem a zákazníkem se řídí právním řádem české republiky.

2. Ustanovení těchto VOP jsou nedílnou součástí smlouvy.

3. Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty – emailu.

4. Poskytovatel nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledků zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jho užití v rozporu s jeho určením. Zákazník nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.

5. Znění obchodních podmínek může poskytovatel měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

6. Poskytovatel není ve vztahu k  zákazníkovi vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení §1826 odst. 1 písm. e) Občanského zákoníku.

7. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi poskytovatelem a zákazníkem.

8. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení  spotřebitelských sporů on-line).

9.Poskytovatel je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění.

10. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 12.09.2024